Andrijevic Company
Gume za automobile,traktore,prikolice
MITAS CULTOR SEHA PETLAS TRAYAL BILAS
SAVA TIGAR RIKEN VIKING KELLY
KAMIONSKE GUME
BESPLATAN SKYPE POZIV
Prodaje putnicke,poluteretne,kammionske,traktorske,pneumatike za radne mašine,bagere,filtere I ulje
Smatra se da se u normalnim uslovima oko 70 posto snage dostupne na osovinama prenese na vucu. Gume su medij preko kojeg se ta snaga prenosi na tlo.
Prepumpane gume lakSe brazdaju meko tlo, smanjuju trakciju, troSe se neravnomerno i uništavaju sam materijal gume.
Kod guma koje nisu dovoljno napumpane povecava se istrošenost bocnih strana gume i povecava se verovatnoca bocnih deformacija i skliznuce gume sa naplatka.
Gume treba napumpavati na preporuceni pritisak od strane proizvodaca shodno teretu koji guma nosi.
Saveti:
Ne prelaziti maksimalno dopušteno opterecenje gume
Redovno proveravati pritisak u gumamaPreporuka za pritisak napisane na bocnoj strani gume su maksimalni pritisci za maksimalno opterecenje.
Korišcenje ovih pritisaka za opterecenje manje od maksimalnog može loše uticati na ucinak
Uvek pumpati gume na istoj osovini na isti pritisak.
1. Šta je "E"oznaka? "E"oznaka znaci da guma poseduje odgovarajuciE sertifikat (homologaciju)i
da zadovoljava propise Evropske unije o deklarisanju kvaliteta auto gume.Ova oznaka
se sastoji od slova „E“ ili „e“ i broja koji je uokviren krugom ili kvadratom, nakon
cega sledi još jedan brojpod kojim je sertifikat zaveden. Uokvireni brojje šifra
zemlje koja je izdala E sertifikati nema veze sa kvalitetom pneumatika. Oznaka za Srbiju
je E10.
2. Šta je oznaka DOT na gumi? Mesto i datum proizvodnje.Obeležava se brojem
koji stoji pored oznake DOT na bocnoj strani pneumatika. DOT se sastoji od dva broja. Prvi
oznacava fabriku gde je proizvedena a druga cifra (koja se sastoji od cetiri broja)oznacava
nedeljuigodinu proizvodnje pneumatika. Na primer, ukoliko je DOT broj na gumi 3808 to znaci
da je guma proizvedena u 38. nedelji 2008.Krajnji rok u kome se pneumatici smatraju novim
i kao takve se mogu prodavati je 6 godina, naravno ukoliko supropisno skladištene.
Ovo je preporuka svih vodecih proizvodaca i medunarodnih institucija koje imaju veze
sa gumama.
3. M+S standard (eng. Mud and Snow) - M+S standardodnosi se samo na geometriju šare
i podrazumeva daje 25% (i više) kontaktne površine otvoreno.Ovo zapravo znaci da
bilo kojeg pneumatika cija šara ima navedene geometrijske karakteristike mogu biti M+S pneumatika,
bez obzira da li su one po svom sirovinskom sastavu i drugim osobinama. za sve
sezone, zimske gume ili letnje gume.
4. Oznaka pahuljice - omogucava kupcimada u velikoj
ponudi M+S gumalakše izaberu one koje su namenjene za vožnju u pravim zimskim uslovima.
To znaci da ce vam pneumatici sa oznakom pahuljice obezbediti drasticno bolje vozne karakteristike
i ponašanje na niskim temperaturama, po bljuzgavici i snegu, od guma koje nose samoM+S
oznaku.
5. Indeks nosivosti ili LI (Load Index) je numericki kod koji odgovara maksimalnoj
težini koju guma može da podnese. Indeks nosivosti na gumama koje imate na vašem
vozilu pomnožen sa 2 mora da odgovara ukupnom opterecenju pogonske osovine vašeg
vozila.
6. Indeks brzine (eng. Speed Index) -je alfabetski kod koji odgovara maksimalnoj
brzini koju guma može da podnese.
7. Dubina šare - je vertikalni raspon od vrha šare
do dna najdubljeg kanala na gazecem sloju. Kod novih guma iznosi oko 8 mm, dok je
kod pravih zimskih guma oznacenih pahuljicomi veca.U Srbiji se dubina šare izražava
u milimetrima, a prema pravilniku ZOBS-a zakonski obavezna minimalna dubina šare
za M1 vozila iznosi 1,6 mm za letnje gume i 4 mm za zimske gume.
8. Pritisak u gumama
- ukoliko je pritisak u gumama 20 posto manji od propisanog, njihov rok upotrebe
može biti do 30 posto kraci. Ispravan pritisak u gumama ne odreduje vrsta i dimenzija
guma, vec opterecenje vozila i stil vožnje, tj. brzina. Da biste saznali koji je
ispravan pritisak za vaše vozilo, potrebno je da proverite karticu proizvodaca automobila
koja se najcešce nalazi sa unutrašnje strane vozackih vrata ili poklopca za gorivo,
unutar pregratka za rukavice ili ispod haube, na kojoj se pored vrednosti pritiska
nalaze i preporucene dimenzije guma.Pritisak se proverava kada su pneumatici hladni, jer
se tokom vožnje pritisak u njima povecava kako raste njihova temperatura.
9. Tubeless
ventil - Veoma mali i relativno jeftin, ali veoma bitan deo kada je u pitanju bezbednost
i trajnost pneumatika. Njegova uloga je da održi pritisak u gumi i preko njega je jedino
moguce menjati i prilagodavati velicinu pritiska u gumama. Kapica ventila takode
mora biti u dobrom stanju jer predstavlja dodatni cep i sprecava da u ventil udu
prljavština i vlaga.
10. „Run flat“ pneumatici - pneumatici koje su dizajnirani na takav nacin
da ne ispuštaju vazduh kada se probuše, cime omogucavaju da nastavite da vozite ali
smanjenom brzinom (do 90km/h) i ne duže od 150-300 km u zavisnosti od vrste pneumatika.